dinsdag 12 juni 2012

Groot vermogen aan subwoofers kan schade aan uw auto verrichten




Veel jongeren vinden het leuk om steeds grotere subwoofer varianten aan te schaffen voor auto's.
Hierbij worden er zelfs meerdere accu's of versterkers voor gebruikt om het maximale bass uit de setup te behalen.

Vergeet niet dat boven de 1000W RMS uw auto schade kan ondervinden, en vanaf je 3000W RMS bestaat het risico dat uw ruiten de geest begeven.

Het is niet slim om te zware installatie's in uw auto te monteren mits u hiervoor desbetreffende voorzieningen voor heeft gemonteerd.

Voor zware installaties worden de bekleding aan de wanden met geluid isolerend martiaal gemonteerd, en Glazen ramen worden vervangen door Plexiglas, omdat dit niet kapot is te krijgen door trillingen.
Het is ook niet verstandig om met een zeer zware installatie in een woonwijk de muziek in de hoge volume te gooien, mensen kunnen hierdoor erg geïrriteerd raken.

Bij veel huizen hoort men dit bijna net zo hard als in je auto dan in de woonkamer, en is dus niet prettig als je een dutje of een krantje thuis aan het lezen bent.

Een voorbeeld van een zware installatie is hier onder ( Filmpje )

Bron: Youtube







Tags: Hoe sluit ik me subwoofer aan in mijn auto mtx hifonics crunch rockford fosgate steve maede condensator farad omvormer auto geluid installatie systeem bass bas trillen vooruit kapot achter ruit car tuning audio tuning tulpkabel defect versterker doet hetn iet meer gain instellen level

2 opmerkingen:

Dorine zei

Ik heb dus een auto met een tv achterin ingebouwd gebruikt dit nou extra energie?
Mij lijkt het verstandig een extra accu te installeren waar kan ik die goedkoop krijgen?

Luc zei

Oke,,,, dit is wel een hele mooie subwoofer! Ik zou hem alleen nooit in mijn auto willen hebben. Veel te groot!